Małe grzeszki na diecie


Małe grzeszki na diecie

Małe grzeszki na diecieWiększości osób, które odchudzają się i przeprowadzają dietę, wydaje się, że nie mogą pozwolić sobie na żadne słodycze. Są to bowiem produkty zakazane, z uwagi na wysoką zawartość cukru oraz tłuszczu. Faktycznie, jeżeli chcemy zrzucić kilogramy, nie powinniśmy kupować, ani spożywać słodyczy. Nie oznacza to jednak, że nie możemy pozwolić sobie na deser. Ważne, aby był to jednak deser domowej roboty.

Nie chodzi tu o żadne ciasta i kremy, a o pyszne i zdrowe desery, które dostarczają nam odpowiednich wartości odżywczych i sprawiają, że czujemy się lepiej. Pamiętajmy jednak, że taki deser to pełnowartościowy posiłek i nie powinien być nigdy traktowany jak przekąska. Zaplanujmy tak swoje dzienne menu, aby deser znalazł miejsce dla siebie.

Niskokaloryczne desery

Z czego można przygotowywać dietetyczne i pyszne desery? Przede wszystkim, ostatnio w Internecie pojawiło się mnóstwo przepisów na desery z kaszy jaglanej. Kasza ta nie ma bowiem żadnego wyraźnego smaku i można jej nadać dowolny z wybranych. Pojawiają się również ciasta czekoladowe z kaszy gryczanej, o ciekawym smaku. Takie desery są dosładzane naturalnymi substancjami, jak miód, stewia, czy ksylitol. Poza tym, można w nich znaleźć również świeże owoce, które są słodkie i pyszne.

Ciasta i desery warzywne

Wielkim hitem jakiś czas temu było czekoladowe Brownie z fasoli. Jest to ciasno, które piecze się całkowicie bez użycia mąki. Jedyne składniki to ugotowana fasola, banan, miód i czekolada. Ciasto zawsze zachwyca wszystkich gości i nikt nigdy nie zgaduje, że wykonano je właśnie z fasoli. W domu można również przygotowywać własnoręcznie musy z owoców lub kisiele. Wystarczy zaledwie jedna łyżka mąki ziemniaczanej i pyszne, świeże lub mrożone owoce. Można też skusić się na domowe ciasteczka z samych ziaren i miodu. Jest to wspaniała przekąska dla całej rodziny. Bardzo chętnie zajadają się nią również dzieci. Można im zapakować takie ciasteczka do tornistra i w szkole z pewnością będą się bardzo cieszyć.

Warto wpajać młodym ludziom już od najmłodszych lat dobre i zdrowe nawyki żywieniowe. Wówczas możemy mieć pewność, że sami również nie zbłądzą i będą przygotowywać sobie i swoim dzieciom w przyszłości pyszne i zdrowe posiłki.

Źródło: https://rodzinazdrowia.pl/dietetyczne-ciasta-i-desery

Przeczytaj również:


Zdrowiem jak i urodą zajmuję się od kilku lat.. Pracowałam jako asystentka w kilku renomowanych klinikach. W wolnych chwilach lubię przelewać swoje przemyślenia na stronie bądź forach internetowych :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *