Suplementacja: co warto dodatkowo sobie dostarczać?


Suplementacja: co warto dodatkowo sobie dostarczać?

Nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie wyprodukować wielu niezbędnych składników. Na szczęście dzisiaj w aptekach znajdziemy szereg suplementów diety, dzięki którym nasze ciało będzie w doskonałej kondycji. Na jakie suplementy warto stawiać?

Kwasy omega 3 i omega 6

Odpowiadają one między innymi za prawidłową pracę układu sercowo – naczyniowego. Warunkują także właściwe funkcjonowanie układu nerwowego. Jeżeli ich poziom jest zbyt nisko, zachwiana zostaje gospodarka lipidowa. Podnosi się wtedy poziom trójglicerydów. UWAGA: zwracać należy baczną uwagę na proporcje między kwasami omega 3 a omega 6. Tym pierwszych powinno być w naszej diecie więcej. Oprócz suplementów dostarczających kwasów omega 3 i omega 6 warto pamiętać o produktach, w których znajdują się ich spore ilości. I tak w naszej diecie nie może zabraknąć ryb morskich, orzechów włoskich oraz oleju rzepakowego.

Witamina D

Jest to jedyna witamina, którą nasz organizm potrafi wyprodukować samodzielnie. Potrzebne są jednak do tego promienie słoneczne, których zwłaszcza jesienią i zimą jest zdecydowanie za mało. Rozwiązaniem okazują się być preparaty dostarczające witaminy D, które dzisiaj kupimy w każdej aptece. Zanim jednak zdecydujemy się na zażywanie witaminy D, powinniśmy skonsultować się z lekarzem. Jej nadmiar prowadzi bowiem do szeregu szkód w naszym organizmie i jest niemniej szkodliwy niż niedobór.

Koenzym Q10

Kiedy jego poziom jest zbyt niski, układ krążenia zacznie poważnie szwankować. Co więcej, mogą pojawić się problemy również ze strony układu nerwowego i immunologicznego. Warto go suplementować ponieważ warunkuje prawidłową pracę serca. Dzięki niemu prawdopodobieństwo zawału mięśnia sercowego jest zdecydowanie mniejsze. Niewielkie ilości koenzymu Q10 nasz organizm potrafi wyprodukować sam. Niestety, wraz z wiekiem jego poziom w organizmie jest coraz większy. O suplementowaniu koenzymu Q10 powinny pomyśleć szczególnie osoby aktywne fizycznie. Warto również sięgać po brokuły, ryby i oleje – naturalne źródła koenzymu Q10.

Przeczytaj również:


Zdrowiem jak i urodą zajmuję się od kilku lat.. Pracowałam jako asystentka w kilku renomowanych klinikach. W wolnych chwilach lubię przelewać swoje przemyślenia na stronie bądź forach internetowych :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *