Układ odpornościowy


Układ odpornościowy

Spadek odporności organizmu może uwidoczniać się na kilka sposobów. Na ogół pierwszym sygnałem tego, że coś jest nie tak jest o wiele częstsze chorowanie, czyli przeziębianie się.

W przypadku osób, które mają z różnorodnych przyczyn obniżoną odporność o wie są także szansę na wystąpienie chorób takich jak angina objawy czy zapalenie spojówek jak leczyć. Zapalenie spojówek powodowane jest na ogół przez wirusy, przed którymi o wiele ciężej jest się wtedy bronić organizmowi.

Układ odpornościowy

Układ odpornościowyOczywiście wirusowe zapalenie spojówek nie jest największym problemem, najważniejsze jest to aby podjąć odpowiednie działania, czyli po pierwsze ustalić chociażby przyczyny nieprawidłowej pracy układu odpornościowego. Istnieją przecież choroby krwi i układu krwionośnego, które mogą osłabiać działanie układu odpornościowego na różne sposoby. Zanim w ogóle chory wybierze się do lekarza, można też od razu spróbować poprawić swoją odporność dostępnymi metodami. Są one stosunkowo proste, ale mogą okazać się dosyć skuteczne. Po pierwsze prawidłowe odżywianie oraz sen. Sen jest jak się okazuje potrzebny nie tyko do odpoczynku, ale także powoduje, że układ odpornościowy funkcjonować będzie o wiele lepiej. Osoby, które z różnych przyczyn nie dosypiają, mają problemy z zaburzeniami snu czy też zdarza im się często pracować na nocną zmianę, mogą mieć właśnie z tego powodu obniżoną odporność organizmu.

Poprawa odporności

To na ogół u takich osób konieczne jest zastosowanie specjalnych suplementów, a nawet leków lub szczepionek, mających za zadanie poprawę odporności organizmu. Większości pomóc powinna zmiana diety, a także nawet niewielka, ale za to regularna aktywność fizyczna. Dosyć mocno zmniejsza się wtedy ryzyko zapadania na jakiekolwiek choroby krwi objawy. Czego w diecie nie powinno zabraknąć? Wskazana jest oczywiście dieta w której znajdzie się cynk oraz bardzo ważna witamina C. Dosyć dobrze jest jeść oczywiście też naturalny, najlepiej ekologiczny miód, oraz od czasu do czasu większe ilości warzyw. Dobry wpływ na odporność ma także czosnek.

Przeczytaj również:


Zdrowiem jak i urodą zajmuję się od kilku lat.. Pracowałam jako asystentka w kilku renomowanych klinikach. W wolnych chwilach lubię przelewać swoje przemyślenia na stronie bądź forach internetowych :-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *